יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

קרושה ובד? כמה נחמד! -Crochet and fabric?do not panic



קרושה ובד? כמה נחמד!

  Crochet and fabric?- don't panic
















מי שעוקב אחרי (או שלא מצליח להתחמק מכל דבר שאני מכינה מצלמת ומעלה לדף הפייסבוק שלי....) רואה שאני אוהבת להכין פרחים בשילובים שונים.
בדרך כלל אני לא יודעת מה אני רוצה לעשות עם הפרחים אבל בסופו של יום הם הופכים למשהו- סיכה, קשת, קישוט לחגורה, מתנה  סתם ככה, תמונת קיר מרהיבה.....
כשאני באמצע פרויקטים גדולים (שלא נגמרים) יש לי שאריות חוטים ובדים, וכפסק זמן אני מכינה כל מיני דברים. 
אנסה להסביר ולהעלות תמונות של פרחים ולהסביר איך ומה....
זה בדרך כלל ממש לא בעיה.



לפרח הזה כמה סיפורים.


















את הבסיס הורוד  הגדול סרגתי מדוגמת קרושה. חשבתי שיצא משהו אחר. מבחינתי יצא משהו סתמי ותהיתי מה אעשה עם זה....נדמה לי שזו הדוגמה. 





לא שלי ואני מצטערת שאני לא יודעת ממי לקחתי....סליחה.
עלי הכותרת הפרחוניים: גזרתי 6 עיגולים מבד כותנה שנשאר לי. מקפלים לחצי. (כאן שיחקתי עם זה קצת וקיפלתי קצת יותר מחצי ויש משחק של בדים אם אפשר לראות). משחילים חוט במחט. תך פשוט לאורך החצי הישר ומכווצים וכך עושים 5 או 6 עלי כותרת לפי החשק או הדמיון.
פרח סרוג באמצע- ממש הפרח הכי פשוט שיש
יש בד שמחזיק את הכל מהצד השני. והנה פרח





הפרח הזה די דומה. 
שוב עיגולים מבד כותנה פרחוני.
מקפלים לחצי. כאן תופרים את התך בצד המעוגל ולכן השוליים סגורים (רואים שהבד מקופל ואין שוליים חשופים כמו בפרח הקודם)
במרכז שוב מעגל מקרושה (אפילו לא פרח) ומאחור מודבק לתחתית שמחזיקה הכל.


או זה:



כאן התחלתי להשתגע:
היו לי עיגולים בגדלים שונים וחשבתי להכין פרח עם עלי כותרת בגדלים שונים. ממש כמו בפרחים הקודמים: עיגול- קיפול- תפר- וכיווץ- השחלה על חוט והבא בתור.
במרכז- עיגול נוסף מבד כותנה תפרתי בשוליים הכנסתי קצת חומר מילוי משכתי וכיווצתי ויצא מן עיגול כדורי גדול ונחמד.





לפרח  הבא 3 שכבות.
שכבה חיצונית לבנה: גוזרים מלבן ארוך. בערך 30 ס"מ על 5. לא לדייק ככה מה שיש. מקפלים לחצי ונשאר פס ארוך דק יותר (קיפול לאורך הפס). תופרים לאורך הצד הפתוח תכים רגילים. מכווצים וקושרים את שתי קצוות החוט המכווץ.
אותה טכניקה בדיוק לשכבת הבד הפרחוני.
ופרח סרוג באמצע לסיום.








כאן אתם כבר יכולים להסביר בעצמכם:






וגם כאן:



פרח אחרון להיום:
מלבן ארוך וצר. גזרתי את הקצוות עם מספריים זיג זג למניעת פרימה וכדי שלא אצטרך לקפל. למנוע פרימת השוליים....זה בבד החיצוני (עם הפסים)
בד פרחוני כנ"ל רק בלי מספרים זיג זג
פרח סרוג באמצע וגם כפתור 







ממש מסיבה!




כ"כ פשוט .
ממש פשוט.רות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה