יום רביעי, 11 ביולי 2012

A Lovely Hair bow for A Lovely Grandchild



A Lovely Hair bow 

 for A

Lovely Grandchild 


סרט ראש לנכדה יפיפיה

זו ארבל.
בחתונה של אור ואביחי.
השמלה כבר מוכנה, השרוולון והנעלים...
רק סרט לראש היה חסר....
וזה מה שהכנתי בערב החתונה.


הוראות:
שלב 1: מוציאים מהארון שאריות בדים. צבעוניים מבריקים. חותכים פסים באורך של כ 40 ס"מ רוחב 5 ס"מ (בערך....)
וגוזרים עיגולי בד גדולים . סימון ע"י כוסות או צלחות הפוכות. כל מה שעגול במטבח ובגודל מתאים.
אני מכינה כמה מכל דבר כי אני לא מצליחה להחליט מה בדיוק אני הולכת להכין. ככה יש לי תמיד קופסאות של חלקי פרחים וסרטים לעבודות הבאות...

שלב 2: מוציאה חוט ומחט, אקדח דבק חם, כמה עיגולי לבד (להדבקה מאחור) וקישוטים שונים: כפתורים , פרחי קרושה ועוד כיד הדמיון הטובה.








שלב 3: בוחרים תחרה אלסטית רחבה כבסיס לסרט ראש. ניתן להשתמש גם בבדי טריקו שנמתחים מעולה ואין צורך לתפור מסביב. אפשר גם סרט רחב ומבריק אך אני מעדיפה משהו אלסטי. אפשר למדוד את הגודל הרצוי לראש ולתפור או להשאיר באורך שניתן יהיה לקשור בעורף.




שלב 4: העיגול הגדול יותר, החיצוני, מורכב מהפס הארוך שגזרנו. משחילה חוט ומחט, תופרת תכים קטנים ומכווצת את הבד עד שנוצר מעגל מכווץ ויפה. קושרים חזק את 2 קצוות החוט זה מההתחלה וזה בסוף.



במידה ומשתמשים בבד שנפרם, בד מבריק כזה של תחפושות פורים ניתן להעביר את הקצוות ליד נר דולק . חום הלהבה סוגר את הבד ומונע פרימה.

שלב 5:עיגול אמצעי. אפשר להכין כל מיני. למשל עוד עיגול כמו בשלב הקודם רק קטן יותר. בסרט ראש לחתונה לקחתי עיגול ותפרתי מסביבו תכים קטנים. משכתי וכיווצתי ויצא כמו עיגול קטן עם כיווצים ונפח. הוא סגור בצדדים ולא נפרם.

 כמו כאן בתמונה ממול:
אפשר גם לשים כל דבר אחר באמצע. בתמונה השנייה לקחתי פרח שנמכר לפי מטרים ושמתי באמצע..... הדבקתי בדבק חם כמובן...

פשוט צריך להחליט ולבחור... (וזה קשה אני מודה כי הכל יפה)
לסיום משהו לאמצע כגון כפתור או פרח או
כל דבר נחמד אחר ומתאים.
ולפעמים לא מוצא חן בעיני מה שהכנתי ואז אני פשוט מושכת חזק ומפרידה מה שהדבקתי, הדבק החם בדרך כלל משתחרר ואז ניתן להדביק משהו אחר כמו שקרה לי היום...החלטתי שזה לא מוצא חן בעיני ולקחתי פרח שכבר היה לי מוכן (מאותן טכניקות  כמובן ) ושמתי אותו והנה הוא לפניכם:

או כזה:(זוכרים את העיגול האמצעי שהכנתי קודם? שילבתי אותו כאן....)


כשמחליטים סוף סוף איך יצא הפרח על כל מעגליו, מדביקים בדבק חם עיגול לבד מאחורה. אחר כך מדביקים כל חלק במקומו. בסוף מחברים לתחרה האלסטית ובא לציון גואל.

סרט הראש בחתונה נשאר על הראש המון שעות והנה כמה תמונות :


מזל טוב ותהנו!

5 תגובות: